Sunday 25 September 2022

SAJAK AKU RASUAH

                                                             AKU RASUAH


Aku rasuah
Aku terkutuk, terlaknat
Aku dikeji di sana sini
Di laknat Allah di laknat Nabi
Sami, Raheb, pendita semua mengeji
Mughallazah khinzir bukan tandinganku
Pelacur, gay, lesbian transgender
Semuanya kerdil dihadapanku
Aku rasuah
Sumber danaku penjenayah, pesalah
Kontraktor, peniaga, pembekal, pencari kerja
Sasaranku menteri, hakim, penguatkuasa
Aku hancurkan keadilan kebenaran
Aku tegakkan kebatilan, kepalsuan
Aku julang kezaliman penganiayaan
Aku perangi integriti dan keikhlasan
Sentuhanku memporakperandakan
Negara, ekonomi, pendidikan sosial
Bahkan segala
Aku rasuah
Bermustautin di neraka
Bersama iblis laknat tercela
Demi Allah akan ku heret bersama
Pemberi dan penerima
Aku tak peduli YB menteri
Pembesar, pegawai, polis tentera
Akan ku palit dosa noda
Yang tak mudah terampun
Jom kita ke neraka
Darah, daging, sel dan tisumu
Semuanya hanya serasi di neraka
Aku rasuah
Tangisan teriakan anak-anak
Marhain, janda, fakir
Miskin derita sengsara
Aku peduli apa…
Aku beraja di mata bersultan di hati
Nafsu, rakus, tamak haloba
Itulah imam ikutanku
Hanya iklas, zuhud dan takwa
Vaksin dan benteng kebencianku
Asad Awang
Tambun Ipoh
25 September 2022

No comments:

RANG UNDANG-UNDANG PENGGAL TETAP

  RANG UNDANG-UNDANG PENGGAL TETAP ANTARA KEBAIKAN DAN KEBURUKAN